Bebishysteri och hysteri över lag

Är extremt stressad och uppe i varv över nya jobbet. Kommer jobba över väldigt mycket nästa vecka för att ens ha en chans att hinna lära mig allt (tack gode gud att min företrädare är så gullig och hjälper mig så). Det är svårare än vad jag trodde men även mer spännande än vad jag trodde. Rolig nyhet är att jag förmodligen kommer få vara med i after work gruppen, passar ju mig bra ;) Onårbar på minst en vecka som sagt sen får vi hoppas att det lättar. Nedan är ett gammal inlägg jag skrev men glömde publicera. 
 
Det där med att vara gravid och vänta sitt första barn...en extremt ytlig bekant (känner inte varandra) till mig är heeelt hysterisk, allt ska kollas upp i minsta detalj, panikar om allt - vad ska man använda för att torka bebisens rumpa? Vilka material ska man ha på sovkläderna med mera, med mera. Lyckan eller glädjen liksom överskuggas av paniken att allt måste vara exakt rätt och allt ska vara perfekt. Jag blir oerhört stressad av henne minst sagt. Samma med kosten - GI sista veckorna verkar ju rätt sjukt tycker jag och allt för att inte gå upp för mycket i vikt...!? 
 
Jag har alltid tyckt att honsmammor och hysteriska gravida förtsföderskor är motbjudande, hoppas att jag aldrig blir sån (om det någonsin blir aktuellt)!!! Det ligger dock inte i mina natur överhuvudtaget att vara hysterisk över sådana saker så hoppas att jag inte ballar ur om jag blir gravid....Tyvärr ligger det ju dock i min natur att bli stressad och hysterisk över de allra minsta saker så vem vet...Jag förstår att det är mycket man vill kolla upp och det är exalterande och överväldigande första gången,men ja...ni fattar, det är alltså det där fullkomligt hysteriska beteendet som man dessutom prackar på alla andra som jag inte pallar.
 
En annan sak som jag tycker är konstig (kommer trampa MÅNGA på tårna här) när man ska lägga upp sina gravidmagar på facebook varför måste man sitta i underkläder då? Haha, fattar verkligen inte den grejen! Typ Blondinbella står i trosor och bh på massa av gravidbilderna, alltså....man kan ju ha tröja och byxor och dra upp tröjan liksom? Sett många som gör det och man ser ju ändå magen (för antar att det är den man vill visa upp...?) sen kan man ju ta fina bilder med underkläder om man vill för privatbruk...? Hehe jaja, lite förvirrade tankar efter att ha sett den bekanta balla ur fullständigt på Facebook. Jösses. De flesta har ju vart betyyydligt lugnare under graviditet nummmer två och även i uppfostran av barn nummer två. Man inser väl att man varken kan eller behöver vara perfekt. Njut av graviditeten och dina cravings istället för att vara hysterisk ör väl min tanke. Men vad vet jag, jag kanske kommer bli helt störd med...fattar ju att det är nytt och spännande och osäkert första gången men ja...det finns ju dom som inte flippar med liksom...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: