Valet...osv...

Ja, vad ska man säga om valet? Satt och tittade med hjärtat i halsgropen igår och det är ju minst sagt blandade känslor. Superglad att det blev rött (bort med det blåa!!!), sjuuukt besviken att F! inte kom in - det känns nästan värst, trodde verkligen det var deras tid. Att SD blev vårt tredje största parti är ju fan sinnessjukt.
Besk smak i munnen och kan inte glädjas åt det röda styret riktigt så mycket som jag hade velat.
 
I övrigt blir det en lugnare vecka än den förra vilket känns skönt. Ska träffa Nicolina på onsdag och fira hennes födelsedag hundra veckor för sent typ. (Okej, 2 veckor).
 
Igår hände en rolig grej, en före detta vän till mig skrev en status om att hon tyckte det var konstigt att ta bort någon från FB pga av vad den röstar på, jag skrev då att jag inte tycker det är märkligt, t.ex. vill jag ju inte ha SD:are på min vänlista. Hur som helst urartade "diskussionen" och det hela slutade i alla fall med att jag blev borttagen som hennes vän på FB...för det jag tycker...hehe...ironiskt. Som tur är, är detta ingen nära vän så nu slipper jag iaf komma med dåliga bortförklaringar när hen vill ses haha! Det lustigaste av allt var att de försvarade SD och sa att de inte alls behöver vara rasister.
Kan vi inte alla bara ta varandra i händerna och enas om att de är rasister en gång för alla? -"Men de är inte "rasist-rasister", säger alla förnekare, eh...nehe? Vad är en rasist för er då? För mig är det kortfattat att man inte anser att alla människor har ett lika värde och att alla inte är välkomna i landet, jag tycker SD ABSOLUT uppfyller dessa krav.
 
Som sagt blir det en lugn vecka, som det ser ut nu i alla fall, skulle dock inte förvåna mig om den sakta men säkert ballar ur.
 
Nu ska jag äta upp min banan, dricka upp mitt kaffe och digga till lite musik innan jag ska plöja igenom mailen...
 
P.s Lägenheten vi tittade på som var för byte var GUDOMLIG. Jag börja nästan lipa för att jag så gärna vill ha den. Han som vi isåfall skulle göra bytet med trillade dock inte omkull av glädje när han såg vår lägenhet. Han grät inte heller utan gick helt sakligt runt och sa, "jaha ja" och antecknade i sitt block. Min magkänsla säger mig att det inte blir nåt. Kuken. D.s
P.s 2 Mexiko, Egypten eller något annat som all inclusive i januari? Tips, råd???? D.s 2


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det är helt vansinnigt att ett rasistparti (ja, SD är rasister) är det tredje största partiet i Sverige. Trodde också att F! skulle få fler röster, tycker de har gjort en fantastisk valkampanj så det var synd! :/

Hahahaha, helt sjukt det du skrev om ex-kompisen, tror jag vet vem du syftar på. Inte ofta man är med om så dumma åsikter, hehe ;)

Håller tummarna för att ni får lägenheten- hoppas, hoppas, hoppas! Som du har skrivit innan så är det ju nästan omöjligt att hitta nått billigare än eran så får hoppas att han tänker på det när han tar sitt beslut! När får ni reda på hur det blir?

Vi bodde på ett all inclusivehotell i Sahl Haseesh (har för mig att det stavas så, hehe) i Egypten. Vi var verkligen bara på hotellet och slappade ihjäl oss och är det en sån semester man är ute efter så kan det rekommenderas! Nice mat, supermegalyxigt hotell, alkohol i överflöd men nästan lite för varmt men det gjorde ingenting då man kunde dricka sina drinkar i poolen, hehe ;)

Puss

Svar: Ja, visst är det sjukt!!!? Så himla vidrigt! Blir på riktigt ledsen också att det gick så dåligt för F! :(
Tror också du vet vem det är, en icke smart person iaf...hehehe...

Håller också tummarna för lägenheten men vette fan alltså. Han kan inte få billigare nära Linné men vet heller inte hur mkt han är beredd på att pröjsa. Kanske lite mer för o få större? Ingen aning men han skulle höra av sig så snart han vet hur han vill göra så hoppas i veckan...

Har funderat en hel del på Egypten och tror att det kanske blir bäst. Men är det inte väldigt oroligt där? Och hur dyrt var det? Vilka bokade ni via?
Frida Lundh

2014-09-15 @ 14:50:52
Postat av: Pelle

En åker inte till Egypten. Varför stötta den skitregimen med sina turistpengar? Kan lika gärna åka till något B&B i Sjöbo och ge pengarna till SD... ;)

Svar: HAHA! Nej det är ju jävligt sant, men vart ska man åka då? Finns inte så mycket att välja på i januari...:( Får gå till en fakking turistbyrå och fråga.
Frida Lundh

2014-09-15 @ 17:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: