Lite shopping och lite ångest

Igår passade jag på att shoppa lite på lunchen (farligt att ha kontor mitt i Nordstan!) och det blev bland annat hårfärg, eyebrow-gel och nagellack. När jag kom hem blev jag superglad för där låg ett paket från Provrummet.se och väntade! De är så himla bra för det är alltid gratis frakt oavsett summa du beställer för och beställer man innan kl. 13:00 så får man grejerna redan dagen efter! I alla fall var det ett par coola mönstrade byxor som jag beställt.
 
Igår var jag för övrigt på gamla Café Vasa som nu heter Vasa Café (HAHA!) och de har gjort en helrenovering och försöker leka finkrog typ. Funkar sådär. De har slagit ner en vägg med (där de förut låg en optiker) så nu är det gigantiskt där. Det var bara jag och Nicolina där, ett gäng fjortisar som drack vin och skrek och lite "tuffa" killar som drack Redbull typ. Jag beställde lasagne och den var typ tunnare än ett A4-papper, dessutom tog de för mycket betalt så jag sa till att om den inte kostar det som står i menyn så kanske man ska ändra det? Han bara stirrade på mig och sa: men det är så den kostar? JA MEN ÄNDRA I MENYN DÅ. Suck. Personalen var klädda som restaurangpersonalen på SJ med röda västar, haha. Nåja, jag förväntade mig ingen finkrog iofs men då behöver man ju inte låtsas vara det heller.
 
På lördag blir det Liseberg med Martina om jag inte blir sjuk innan dess. Har ont i halsen och känner mig hängig. På söndag ska jag träffa Ingrid och Lena och fika (om jag inte är sjuk då) och sedan gå på bio. Vi hade tänkt se nya Sin City filmen men den gick inte på söndag så vet inte om vi ska se något annat eller skita i det..?
 
Lugnt på jobbet idag, imorgon blir det lite hetsigare och ska dessutom köra poolbilen för första gången, som tur är har jag med mig en kollega så behöver inte köra själv :) För er som inte vet det är ju min största fobi förutom höga höjder att köra bil ensam. Tycker det är oerhört nervöst och det framkallar ångest och svettningar bara jag tänker på det. Den 3 oktober ska jag nämligen köra själv så är väldigt lättad att jag hinner "känna på bilen" tillsammans med någon innan dess. Jag tror min skräck kommer försvinna den dagen jag kör ofta och är så illa tvungen men tills dess är det paniken. Kört själv två gånger i mitt liv, på halkan och på landet. Det var i och för sig det absolut roligaste någonsin!! Det är därför jag är övertygad om att min ångest kommer att avta när jag kör mer. Jag ska köra till mässan själv i oktober och att snurra runt själv på Korsvägen är väl inte min dröm direkt men när jag gjort och klarat det kommer det säkert kännas riktigt awesome.
Är dock rädd för:
1. Att jag inte ska hitta och komma för sent.
2. Att jag ska hamna på "fel sida" om garageingången till Svenska Mässan och inte fatta hur jag tar mig till andra sidan.
3. Att jag glömmer av alla regler och ställer till med kaos i en korsning.
4. Att jag kör på en bil framför mig.
5. Att jag kör på en människa.
6. Att jag ska skrapa bilen eller skada den på något annat sätt.
För många verkar det nog astöntigt att inte våga köra själv när man har körkort men till mitt försvar kör jag typ 2 gånger om året...
 
Nu ska jag ta en kaffe och en frukt och låtsas som att jag inte alls är på väg att bli förkyld.
Mina nya byxor...
 
Två av tre nya nagellack.


Kommentarer
Postat av: Marti

Haha, uppradning av allt som kan gå fel när du kör!

Svar: Haha japp!
Frida Lundh

2014-09-20 @ 00:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: