Stockholm och ny vecka

Har inte orkat eller hunnit skriva på länge men en liten uppdatering kan jag väl bjuda på!
I helgen åkte jag och Johan till Stockholm efter att jag hade legat sjuk måndag-torsdag och egentligen inte var speciellt kry till helgen heller. Anledningen att vi åkte till Stockholm var för att skivbolaget Beat Butchers firade 30 år och därför skulle ha en mängd konserter (13 band) som spelade på München Bryggeriet. Det började kl. 16:00 och höll på till ca 01:00 på natten.
Vi bodde på ett båt-hotell som låg typ 2 minuter från där konserten/evenemanget skulle vara, vilket var väldigt skönt så man slapp snurra runt i Stockholm mitt i natten liksom. Hytten vi sov i var dock EXTREMT liten vilket gav mig klaustrofobi så jag fick en liten ångestattack och var tvungen att lugna ner mig ute i friska luften. Sedan spelade det ju dock ingen roll eftersom vi drack en del under kvällen och då somnade med en gång när vi kom tillbaka. För övrigt var båt-hotellet helt ok, frukostbuffén var väl ingen höjdare men personalen var väldigt trevliga och service-minded.
 
Vi började med att gå och äta och ta en öl såklart när vi kom fram. Vi var på underbara Söder (typ enda delen av Stockholm som jag gillar) och hittade ett lagom sjabbigt ställe som hette Dovas. Där kostade en 50 cl öl 30 kronor (!) vilket är sjukt billigt. Maten var billig den med och det var ett riktigt stammishak med massa gamla gubbar och tanter, blandat med ungdomar, helt i vår smak med andra ord! Jag avskyr fisförnäma fina ställen där man inte känner sig hemma - jag vill ha det dekadent och lite sjabbigt som sagt - om man inte firar något och vill äta fin middag typ. I vilket fall var det awesome.
 
Sedan checkade vi in och tog en öl på uteserveringen vid båten och begav oss sedan de få metrarna till kön utanför konsertlokalen. Vi kom snabbt in och sedan var det många intensiva timmar framför en! Jag sammanfattar lite kortare:
-Banden var bra -Johan var extremt nöjd.
-Ölen var dyr och de fanns bara 3 barer med 2 personal i varje bar och det var ca 1500 människor på plats. Vansinne med andra ord. Köerna var EXTREMT långa vilket kände jobbigt, tråkigt och ovärt, stod 30 minuter för en öl och missade då ett band på grund av det.
-Trevlig och festlig stämning - va mysigare och roligare i Köping dock där vi gjorde samma grej fast med Bird Nest.
-En av bartendrarna var psykotisk. Han skällde ut både Johan och mig och kastade en glasflaska så hårt i papperskorgen så det flög splitter och lät som fan. Idiot. Funderar på att maila och klaga - gubben borde byta jobb om han inte klarar pressen. Anledning att han skrek på Johan: Johan lutade sig mot baren när han beställde (vilket är helt normalt) nu var de bara det att det här var en mobil bar så den gick att flytta och va helt ostabil så den började "välta" när Johan stod så. Istället för att säga typ "var försiktigt, luta dig inte mot baren" började han VRÅLA: "vad håller du på med? BACKA BACKA BACKA!!!" Sjuk i huvudet med andra ord. Mig skällde han ut för att jag klagade på att de hällde upp ölen i för små glas så det rann över och dessutom hällde hetsigt så det var skum överallt. Då skrek han att han vägrade servera mig eller prata med mig. Sedan gjorde han det iaf men kastade som sagt glasflaskan helt hysteriskt. Köpte inte mer öl av honom, hoppas han får sparken för övrigt.
-Mitt i allt så stack vi ut till en "partybåt" för de va 2 band vi inte ville se och ölen var som sagt dyr och för långa köer så då gick vi till en båt med 29 kronors öl och värsta dansgolvet med 40-60-åringar! Så jävla roligt! Alla dansade och partade järnet! Haha! Christian kallade det för Jurassic (P)ark haha! Hade lätt kunnat stanna där hela kvällen bland alla fulla gamlingar!
 
Dagen efter mådde vi givetvis skit och blev dessutom sjösjuka vid frukosten för båten gungade lite - inte bra på bakfyllan. Under gårdagen hade jag fått veta av två killar som jag rökte med att det finns ett Dovas till, 40 meter från det Dovas vi var från och att där kostade 50 cl öl 25 kronor!!!! Vi gick alltså dit på förmiddagen - typ 11.30 och tog en öl och cider för att vakna till. Även detta Dovas var awesome och hade sina stammisar som redan satt där. När äldre personer pratar "riktig" stockholmska och inte sån där vidrig brat-stockholmska som typ Blondinbella och sådana människor så är de en så jäkla härlig dialekt!!! Helt underbart låter det!
Efter det träffade vi Martina (<3) som jag inte träffat på aslänge och gick och käkade ihop. Så himla trevligt! Önskar att vi bodde i samma stad, saknar henne verkligen hur mycket som helst. Vi blev så oerhört nära vänner i Båstad och det är en person jag kan vara mig själv med, garva med, gråta med - allt utan problem. Få människor man kan göra allt det med. Hon har alltid haft och har en speciell plats i mitt hjärta. Hoppas vi ses snart igen!
Nu är det ny vecka i alla fall och hittills har jag hunnit träffa Cicci och fira henne i efterskott. På lördag ska jag träffa älskade Helena och gå ut och äta middag ihop på Da Vinci och dricka lite vin ihop! <3 Ser verkligen fram emot det! På söndag ska morsan hem till oss så ska vi bjuda på vin och lite tilltugg och ha det gött. Nästa vecka ska jag och Nicolina på en föreläsning om sexism och mänskliga rättigheter - det ska bli intressant!
En bild från Dovas...:)
 Johan peppar för fullt innan konserten! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: