Sommardagar och att resa

Vilka härliga dagar vi haft och kommer ha resten av veckan (enligt prognos)! Igår hade jag en fantastisk dag med Madde på Saltholmen. Vi solade och badade (två gånger till och med för det var så varmt) och hade lite picnic med oss. Skrapade dock upp två rivsår på min stortå på en sten i vattnet med massa vassa typ snäckor på.l Grejen var att vi skulle gå upp för stegen men eftersom det kör mycket båtar där så blir det massa vågar (skitkul!) så då gick det inte att ta sig upp utan man bara kastades fram och tillbaka typ och då var jag dum nog att ställa ner mina fötter på en sten och rev därför sönder min tå. Upptäckte det när vi kom upp och jagd droppade blod över varenda klippa, usch! Det var även en elak geting som åt av min kalkon som jag hade med mig och så glömde jag solskydd på ryggen så där har jag bränt mig :( :( Men underbart var det oavsett! :D
 
Efter badet skulle vi ta en öl i Kungssten för att Maddes buss går där men 2 av tre ställen hade inte tillstånd och det sista påstod att de inte var öppna än fast de stod att de öppnat för två och en halvtimma sedan...suck...Vi tog oss vidare till Mariaplan och The Red Lion istället. Helt okej ställe även om personalen inte är några höjdare...
 
Vi började prata om att resa, jag och Madde vill ju åka någonstans ihop, tror vi hade passat utmärkt att resa tillsammans men det måste finnas tid och pengar för oss båda. Varje gång man pratar om att åka utomlands blir jag så jäääävla sugen. Vill så gärna ut och resa!!!
 
Jag vill helst se typ hela Europa men även USA och Asien intresserar mig. Afrika hade vart häftigt men känns som att jag hade blivit nojig med maten och annat där...
 
Europa topp 3 (även om jag vill se allt)
1. Italien
2. Spanien
3. Kroatien
 
Usa topp 3:
1. New York
2. Miami
3. San Fransisco
 
Asien topp 3:
1. Vietnam
2. Malasiya
3. Kina
 
Vilka är era topp 3?
 
Idag känns det jobbigt att sitta inne men vill inte gå ut med bränd rygg plus jag måste söka jobb och fixa lite här hemma. Får alltid sådan oerhörd ångest när det är fint väder och jag inte åker ut och solar och badar. Blir liksom stressad av det och det är samma sak varje år. Hade vart så mycket enklare om man hade haft trädgård, då hade man alltid ätit frukosten ute och sedan hängt i trädgården eller till och med en balkong! Det hade lindrat dåliga samvetet... Aja, imorgon åker jag ut till havet igen med eller utan någon vän som har tid och lust!! Känner ni också av sommarhetsen?
 
 


Kommentarer
Postat av: Marti

Oh my god, hela min sommar upplevs inifrån en biljettlucka. Jag har åstadkommit en charmig "kontorsbränna". Bara brun i ansiktet och urringningen, samt vitt märke efter min klocka.

2014-07-25 @ 20:58:46
Postat av: Frida

Åh, stackare :/ Det låter varmt och jobbigt!!!!

2014-07-26 @ 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: