Längtar efter Johan

Hej hej!
Igår var Jennifer här på besök, vi lagade en väldigt god saffranspasta och drack en massa rödvin och snacka skit.
Om ni vill laga maträtten som var supergod behöver ni:
 
1 lök
2 klyftor vitlök
i paket saffran
Chili (vi avstod från det)
Broccoli en bukett
300 g räkor
1 dl grädde
pasta
 
Sätt igång pastavattnet och när det kokar i med pastan.
Fräs hackad lök och hackad vitlök tillsammans. Mortla lite salt med hela paketet med saffran, häll i det med löken och vitlöken.
Häll på brocollin med löken och låt bli lite mjukt, sen på med grädden och eventuellt lite vatten.
Häll på pastan som nu är klar och blanda ner räkorna, rör om ordentligt. Klart!
Servera med ruccolasallad eller lite basilikablad på och gärna parmesan.
 
Johan skulle kommit hem från London igår men givetvis lyckades de missa flyget så han kommer hem någon gång ikväll istället. Tänk att jag kände det på mig att typ något sådant skulle hända...? Supertråkigt för jag satt uppe och väntade så blev allt lite besviken, men skönt att han kommer hem idag i alla fall!!!
 
Hysterisk bild från igår :) <3


Kommentarer
Postat av: Jennifer Grandin

Tack för en riktigt trevlig kväll kära du! :D Fan vad sämst att han inte kom hem- både med tanke på att du var inställd på det men också med tanke på att jag hade kunnat stanna kvar! :( Men nu är han snart hemma i alla fall :) <3

2014-07-04 @ 21:22:04
URL: http://maxwellandme.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack själv kära du!! Verkligen sämst men han kom hem på kvällen dagen efter så det var lugnt. Jag satt uppe och klunkade vin för mig själv istället haha! <3

2014-07-05 @ 12:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: