Framtiden

Sitter och funderar över framtiden. Vad änskar jag av framtiden? Jag är ju inte så mycket för svenssonliv egentligen men nog fan blev man sugen på stuga efter några dagar i Onsala och Båstad...
 
Jag tänker såhär:
 
-Att leva mitt liv med Johan är ju det viktigaste och det jag hoppas mest på så klart! Vi har inget behov av att gifta oss men helt klart leva ihop!
 
-Att inom ett halvår-ett år få ett jobb jag verkligen vill ha (innan dess går det bra med "skitjobb").
 
-Att kanske om 4-5 år skaffa ett första barn, senast när jag är 32, men vem vet, kanske sker tidigare också men jobb och bostad ska vara fixat först och vi ska känna oss redo, sjukt ointresserad av barn för tillfället även om vissa är söta ibland :)
 
-Att resa så mycket man bara kan inom rimliga gränser (ekonomi, tid osv) och göra detta innnan man får en unge! Kan inte tänka mig något tråkigare än att åka utomlands med typ en 2-3 åring! :S MASSA vuxenresor kvar att göra där barn inte passar in, dessutom tänker jag att det inte är kul att resa fören barnet är typ 8 haha! 
 
-Flytta till större lägenhet, de kommer nog ske inom ett halvår-ett år är jag ganska säker på, ska bara få ett jobb först. 
 
-Köpa sommarstuga om man får drömma lite :) Min dröm är att ha en stor fin lägenhet i Göteborg centralt och sedan en stuga på landet nära havet dit man kan åka på lov och kanske även helger. Dyr dröm men vem vet...
 
-Givetvis skaffa katt. Vad trodde ni?
 
Får jag detta eller det mesta av det (resor och stuga är inte prio ett ändå) så kommer jag vara lycklig livet ut. Är redan rätt lycklig men då kommer allt vara perfekt :D 
 
En annan variant är att bli ekonomiskt oberoende tack vare en jättevinst på en lott och då bara ta allt som det kommer. Hade inte tackat nej så att säga...
 
Varför inte köpa en lägenhet utomlands? Jag och Johan såg en annons om en bar med en trerummare ovanför som man köpte ihop för strax under miljonen, i Spanien. Vi blev hemskt sugna men fegade ur. Vi är nog svenssons ändå...Men vem vet...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: