Nya jobbet

Hej! 
Nu har jag ju inte skrivit på ett tag men jag har inte orkat.
I onsdags började jag ju på mitt nya jobb som Regionsekreterare på Göteborgskontoret på Samhall. Det har varit 3 intensiva dagar minst sagt! Mitt främsta jobb är att föra protokoll på möten men även anordna kundevent, hjälpa till och organisera deras egen gala (ett stort event i oktober), boka konferenser m.m och lite allt i allo. 
 
I torsdags hade vi Regionledningsmöte 9-16 så fick skriva non-stop den dagen! Jag fick dock mycket beröm för mitt protokoll, det var bara några småsaker som fick ändras så de tyckte att det var grymt för att vara första gången. Det svåra är att man bara ska skriva ner det som är viktigt och inte alla diskussioner och åsikter, eftersom jag inte är insatt i bolaget och om vad som är viktigt eller inte så är det ganska svårt. Men man kommer in i det snabbare än vad man tror, jag har till och med fått en ordlista på alla förkortningar de använder (de pratar ofta i förkortningar) så det kommer nog rulla på :)
 
Alla på kontoret är sjukt trevliga i alla fall och jag har fått ett eget rum/kontor vilket är väldigt skönt. Supergott gäng, mycket spännande som väntar - bland annat en del resor runt till de andra kontoren och konferenser så det ska bli kul! Teaterbesök med middag ska vi också gå på, kul!!!
 
Men eftersom allt är så nytt och eftersom det är långa dagar på kontoret så är jag helt slut! :) huvudet bara snurrade igår kväll så var tvungen att lägga mig och sova när jag kom hem från jobbet! Jag ser i alla fall fram mot allt jag kommer att få lära mig under det här halvåret och vad otroligt mycket erfarenheter jag kommer att gå därifrån med! Ser en lysande framtid framför mig :D
 
Mitt kontor..:)
 Fick välkomstblomma :)


Kommentarer
Postat av: Marti

Låter fint, du!

Svar: Ja :)
Frida Lundh

2014-08-23 @ 17:48:18
Postat av: Berta :-)

Det låter ju hur bra som helst! Himla glad för din skull, du är grym! :-)

Svar: Ja, det är fantastiskt bra, trivs super!!! :D Tack!
Frida Lundh

2014-08-29 @ 20:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: