Loppisfynd och filmkväll

Igår var en superbra dag (trots att jag var lite seg efter min kväll ute med Naida, Anna och Bradley haha!).
Jag och Nicolina åkte ut på Hisingen och letade fynd på loppisar, finns ändå en hel del där! På deras stora Emmaus (som är billigare, roligare och större än den på Linnégatan) hittade jag en snygg höst/vår jacka för 30 kronor (!), en deckare av en författare jag är väldigt förtjust i, en kokbok med pastasåser, en kokbok med mat från hela världen och en feministisk bok som hette "Kvinnoidentitet". Jag köpte även lite glas som vi behövde eftersom jag är så klantig och slår sönder allt vi har här hemma. Häromdagen slog jag sönder ett glas, trampade på en pytteliten glasbit som nu gör skitont och sitter nånstans i foten och har gjort ont i 3 dagar...suck..
 
Tyvärr hittade jag inget mer på de andra loppisarna så det sög ju. På torsdag ska vi till Naturhistoriska museet och sedan ta Myrorna och andra små loppisar i stan. Sedan blir det en lördag då vi ska beta av Frölunda också! Tycker sånt är superkul!
 
Efter loppisjakten så käkade vi på Yokohama på Andra Långgatan, det var första gången jag var där men sushin var god och de andra rätterna som folk beställde in såg ju amazing ut!! Ska dit igen och äta något annat än sushi. Efter det så köpte vi lite snacks och plöjde igenom 4 filmer på raken! :) Vi satte temat vansinne och det lyckades vi ju bra med. Här följer bilder och info om filmerna vi såg:
 
Vi började med Frogs en film jag faktiskt fick av Nicolina på min födelsedag. Den handlar om en familj som firar en födelsedag alla tillsammans på en ö där farfarn bor. Mycket föroreningar och annat har pågått runt omkring så nu ska naturen och djuren "slå tillbaka". Med andra ord är det en jäkla massa grodor, ormar, spindlar, varaner, ödlor, krokodiler och annat som helt enkelt dödar en efter en. Den var väldigt långsam, inte spciellt läskig (höhö) men rolig för att det var så dumt, haha! Jag ger den 2 av 5. :)
 
 Nästa film var Killer Klowns from outer space. Haha vilken vansinnig film! HYSTERISKT rolig! Ett gäng clowner från rymden landar och börjar givetvis döda varenda människa de ser. Sjukt rolig och dum så den får 3,5 av 5. :D
 
 Min absoluta favoritfilm! The Devil's Rejects är en film av fantastiska artisten Rob Zombie med hans fru i en av rollerna som vanligt. Den handlar om en fucked up familj i USA som mördar till höger och vänster och har hela huset fullt av lik. De blir upptäckta men lyckas fly från polisen och drar vidare genom landet för att hålla sig undan polisen. Under vägen händer givetvis massa vansinniga mord och annat. Det är grymt soundtrack, snyggt gjort och jag har sett den säkert 6-7 gånger och älskar den!!! Se den även om ni inte gillar den sortens filmer i vanliga fall, den är kort och gott awesome. 5 av 5.
 
Den sista filmen vi såg var "Bad Boy Bubby" som vi trodde skulle vara helt sjuk och konstig. Men den var faktiskt förvånansvärt bra! Den handlar om en man som heter Bubby som ständigt levt inspärrad med sin mamma i lägenheten (snarare en bunker) i en källare. Hon har intalat honom att man dör av gift där ute och de har bara en gasmask så han kan inte gå ut. De lever i incest och destruktivitet och han kan knappt prata utan kan bara upprepa och härma vad hans mamma säger. Helt plötsligt dyker hans pappa upp som inte funnits med i bilden och allt spårar ur. Bubby hamnar tillslut ute i den verkliga världen och vandrar förvirrad omkring. På vägen möter han flera olika människor som kommer att påverka hans liv - och han deras. Filmen har vunnit många pris och jag kan förstå varför. Huvudrollen spelas OTROLIGT bra och man blir verkligen berörd av den här filmen. Den är rolig, tragisk och gripande. Väldigt förvånande över detta men nöjda att det blev ett bra avslut av vårt filmmaraton i alla fall :) 4 av 5. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: