Konsten att vara "mellan jobb"

Idag är det måndag igen och vardagen smyger sig på med olika måsten. Här behöver städas, diskas, hämta ut paket från posten och lagas mat. Saken är den att när man inte har ett jobb att gå till och alla andra jobbar för semestrarna är slut så är det förbannat tråkigt att sitta hemma! Man blir fullkomligt förslappad, sitter och degar i soffan, söker sina jobb och sedan är det som att man inte orkar någonting. Jag har ju verkligen haft chansen att läsa alla mina böcker som jag aldrig "hinner" annars, gå och träna, promenerar osv, men jag sitter istället och slöglor på tvserier och önskar att jag hade ett arbete att gå till.
 
Jag vet ju att jag inte kommer vara arbetslös länge, tror det löser sig strax efter sommaren men det är en så ny och konstig känsla som jag aldrig varit med om. Har aldrig i mitt liv varit arbetslös så det märks att det är svårare idag än vad det var förr att få ett jobb. Sen vill man ju gärna ha ett jobb kopplat till ens utbildning så vill ju inte ta "skitjobb" i första hand, det är om det blir panik. Med skitjobb menar jag inte att jag ser ner på olika sorters yrken eller tycker att vissa jobb är sämre än andra för det tycker jag inte men jag menar att jag inte vill arbeta för 100 kronor i timman med kass ob och värdelösa arbetstider, jag har inte pluggat i över 4 år för att göra det. Jag har haft alla dessa jobb förr, städerska, cafébiträde, servitris och telefonförsäljare. Jag vet vad dessa jobb innebär och hur lite man tjänar trots att man sliter som ett djur. Det finns heller inga möjligheter att utvecklas vilket är väldigt viktigt för mig. Mitt drömjobb är att antingen arbeta som informatör eller projektledare och dessutom kunna föreläsa vid sidan av. Dock har jag ju ett föreläsningsprojekt på G som jag inte kan avslöja så mycket mer om just nu men jag hoppas att det blir av och att det går vägen!
 
Idag ska jag i alla fall försöka skärpa mig och gå och träna men ooooj vad jag tappat all motivation under sommaren. Får leta upp en någonstans....
 
P.s Helena och Cliffs bröllop var jättefint och allt gick bra men vi slet och jobade som bara den! Så värt det! De var så nöjda! Vi kom hem kl 4 på morgonen så gårdagen spenderades i sängen och soffan - kvidandes. Värsta bakfyllan på LÄNGE. Värt det som sagt. D.s
 
Helena, jag och Martina för flera år sedan i Båstad. Det var en kylig men vacker kväll som vi grillade på stranden. Saknar!!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: