Vart ska man resa?

Hej!
Blev ju återigen oerhört trött på att blogga men gör ett sista, sista försök.
Sen sista har jag skaffat en mycket coolare onepiece än vad du har:
 
 
Men skämt åsido, sedan sist har jag börjat min tjänst som utbildningskoordinator på Sensus och jag stormtrivs! Så otroligt trevliga och omtänksamma kollegor, grym(ma) chefer, kul arbetsuppgifter och framförallt MASSA chanser att utvecklas och få utmaningar i sitt arbetsliv! Kan inte berätta mer nu men det kommer komma väldigt spännande chanser framöver och jag känner verkligen att jag hamnat rätt!

Mitt jobb vann årets mest HBTQ-vänliga arbetsplats, ni förstår ju att det är bra grejer :) Nedan vår inomhus fast utomhus plats :)
 
 
Att ha en chef som ser en och ens potential och utvecklingsmöjligheter är underbart. Äntligen ett jobb där jag kan använda min kunskap och utbildning och inte bara vara någons sekreterare eller administratör, utan även kunna påverka och jobba kreativt. Dessutom får vi gå på en hel del utbildningar, kurser, föreläsningar och olika kulturarrangemang inom jobbet och det är grymt kul! Ni som känner mig vet att jag inte står ut med att "bara" jobba eller "bara" plugga utan jag vill helst göra så mycket som möjligt samtidigt :) Nu blandas jobb med kvällsföreläsningar, utställningar, heldagskurser och massa annat!
 
Mitt rum på jobbet!
Jag ska bland annat vara med och arbeta med ledarseminariet som vi har en gång om året, några dagar fullproppade med föreläsningar och workshops för våra ledare - så himla kul! Ska vara där i tre dagar och jobba och vi kommer att vara på Bohusgården i Uddevalla - kommer ni ihåg att jag varit där förut när jag arbetade på Samhall? Det är där de har lösgodis- och mjukglassbuffé! :D Man lär nog tröttna på sötsakerna efter 3 dagar dock...
 
Johan och jag har lagt hela grundplaneringen för bröllopet och satt budgeten så nu sparar vi bara och väntar tills februari då vi kan skicka in papprena och boka lite mer ordentligt. Det mesta är dock klart egentligen. Ni som kommer att vara där kommer få mer information så smått så klart :) En fråga...hittat en ny GRYM frisör och de gör bröllopsfrisyr + smink och är skitduktiga MEN det kostar 4500 (!) kronor...Är det värt det? Jag menar, Kajsa ska hjälpa mig med håret är det tänkt och jag kan ju definitivt sminka mig men tänk så har man en sån där bajsdag när allt är/känns fult? Kan inte bestämma mig men tycker det är för mycket pengar att lägga på något man kan lösa själv och som ENBART handlar om fåfänga...? Om någon vet grym frisör som gör detta billigare - vänligen berätta för mig!!! Bröllopsresan kommer för övrigt med all sannolikhet bli Kroatien och att vi kommer att kosta på oss ordentligt och inte leta bästa hotell för bästa pris i dagar utan bara välja det vi vill ha, helt enkelt. Vi kommer inte lägga så mkt pengar på själva bröllopet utan det kommer mest handla om fest och att vi vill resa och ha det gött. Mer oss helt enkelt. Skulle ALDRIG drömma om att lägga flera tusen på en klänning, tycker det är rätt sjukt. Kul ska det bli i alla fall, längtar!!!!!!
 
Angående nyår det här året så vet jag varken ut eller in. Vår första tanke var att åka bort till något varmt ställe. Eftersom vi ville hålla oss inom Europa så finns inte mkt att välja mellan och värmen är inte garanterad, dessutom fanns det som vanligt inga direktflyg från efterblivna lilla skit-Göteborg så resorna blev långa och ärligt talat för dyra.
 
Kollade Barcelona men det föll på två saker: vi tyckte det var för dyrt och jag vill uppleva Barcelona med bättre väder. Sedan började vi tänka Prag, Johan vill ju gärna dit igen och vi vill gärna åka dit antingen bara vi eller med vänner men de kan vara svårt att få med folk över nyår. Priserna steg snabbt där också och tyvärr så drog vi oss ur den idén också. 
 
Sist jag och Johan var i Prag 2011. Utsikt från vårt hotellrum med terass.
 
Vi hittade en grym resa till Hamburg med helt grymt hotell och jävligt billigt MEN räknar man på antal dagar och vad det kostar att äta ute och dricka och göra saker där så blir det dyrt i alla fall så vi hoppar det med. Dessutom börja vi undra om vi ens är intresserade av att åka dit eller om det bara är för att det var den resan som kändes mest ekonomisk..?
Underbara terassen på vårt hotell i Palermo där jag och Johan var 2014(?)
Sedan hittade jag en nyårskryssning med Stena Line mellan Göteborg-Kiel som jag tyckte lät asnajs men våra kompisar informerade mig om att det var en gubb- och kärringskryssning så då antar jag att det inte blir något med det heller :'( Kollade runt på hotell och paketerbjudanden i Sverige men det blir nästan lika dyrt som att åka till Hamnburg så då känns det löjligt. 
 
Hatar nyår, det blir aldrig bra (nästan) vad man än gör. Någon som har något tips?
 
Nu ska jag vila lite i soffan innan jag och Johan ska laga lövbiffsrullader med ost och senap och pressad potatis - MUMS-FUCKING-MUMS!
 
Ciao!
P.s Har äntligen plockat svamp. Hittade inte myket men letade heller inte. 4 toast med kantarellröra blev det D.s
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: