What's new redhead?

Jösses vad kass jag har blivit på att uppdatera den här bloggen! Men det har vart mycket på jobbet och mycket kul privat så då kommer den liksom i andra hand.
 
Det är spännande tider känner jag. Mitt vikariat går ju ut 19 december och då ska jag vidare på nya äventyr, vart vet jag inte än men ska träffa Manpower imorgon angående en tjänst så det är ju alltid något! Börjar mer och mer känna att man kanske skulle starta eget? Vill dock ha med mig en partner som är grym på de sidor som jag kanske inte är lika stark på och som kan komplettera mig på ett bra sätt. Jag har en idé som känns mer och mer som en riktigt bra idé men tiden och pengarna måste finnas. Även om man får starta eget bidrag är det svårt att få ekonomin att funka så klart. Aja, jag ska fundera över jul.
 
Julen ska vi för övrigt fira hos Johans föräldrar i Båstad. Morsan följer med och det blir nog riktigt, riktigt mysigt! Ser alltid fram emot att åka dit då det är så mysigt, alltid fantastisk god mat och som ett extra plus 4 goa katter som man kan gosa med som bara den! 3 dagar stannar vi där, sen till nyårsafton ska vi fira med Kajsa och Bradley hemma hos dem med fest och god mat - ser verkligen fram emot att fira med mina fina vänner! <3
 
Själv har jag mycket tankar kring inredning då flytten förhoppningsvis blir av i mars-april nästa år, har massa, massa idéer och tanker och har redan börjat shoppa - kul! Vill ha ett fint fast mysigt hem, hatar sterila hem utan personlighet men hatar även stökiga bohemhem. Jag vill ha en blandning av ordning och snygga saker med personliga föremål som ändå visar att någon bor där. Mina gäster ska ALDRIG behöva känna sig obekväma eller rädda för att sitta i vår soffa och dricka något - de ska känna sig som hemma och spiller man är det liksom inte the end of the World. Mest av allt ser jag fram emot att ha massa bokhyllor för alla mina böcker, nu får jag lägga band på mig och inte köpa så många böcker som jag vill på grund av att det inte finns plats - NO MMORE! :D
 
Helgen har vart lugn, bara varit hemma med Johan och haft det mysigt med film och tv-serier. Var ute en sväng med mor och syster på Le Pain Francais på avenyn. Stället var väl okej typ häftig inredning men varför kan inte Sverige ha bordsservering på sina caféer? HATAR köandet med bricka, sjukt o-charmigt. Dessutom var toaletterna fullkomligt vidriga, stank piss och gammal nattklubb, smutsigt och vidrigt, nästan så man inte kunde gå in - oacceptabelt! Efter det gick vi till en ny krog på Andra Lång - Dansken. Smörrebröd och bara dansk öl - gött, trevlig personal, fin inredning!
 
I övrigt har jag färgat håret jävligt rött/orange-brunt. I butiken sa de att det "knappt kommer bli någon skillnad" för att jag har så mörkt hår så jag köpte en förpackning där bruden på förpackningen hade KNALLorange-hårfärg och ja, det tog ju betydligt mer än vad jag hade trott. Resultatet (som är fucking omöjligt att fånga på bild) är röd-brun-orange-koppar-färgat och jag älskar det!!! Annorlunda mot vad jag någonsin haft tidigare och jävligt höstigt (vi kan kalla det juligt då så det passar till årstiden) och fakking fierce!!!!!!
Jag får inte till en bild där det syns utan ser brunt ut på varje bild. Ska försöka ta en utomhus men tycker det är SJUKT pinsamt att ta selfies ensam, utomhus - det går liksom inte. Men ska försöka någon gång när ingen ser.
Ni får den här bilden så länge - men så ser jag alltså inte ut. Egentligen. Tänk mer koppar och mer orange. Och mer jävla sjukt awesome!
 
Såhär ser jag inte ut. Kom och träffa mig i verkligenheten så får ni se! P.s kommer nog behålla den här hårfärgen jävligt länge dock D.s
 
 


Kommentarer
Postat av: Berta

Hur gick det på Manpower? Håller tummarna för att du får nått nytt snart! Jag vill också starta eget, funderar lite på en närbutik, det är ju något man kan göra vid sidan av..

Jag hatar också kösystem på café, helt idiotiskt!

Håret blev MEGASNYGGT! Ska bli kul att se en bild i ordentligt ljus sen! Skulle också vilja göra nått ballt med håret men vågar inte.. Jag är så bekvämt med att ha (i stort sett) min egen färg, men måste börja täcka de grå håren snart ändå, haha :-)

Svar: Det gick bra, vi tog det över telefon istället, blev erbjuden en tjänst till efter det så nu är det upp till kunden att bestämma om de vill träffa mig eller inte. Hoppas på att få komma intervju, Manpower har ju gjort allt de kan dvs rekommenderat mig till kund men jag väntar med spänning. Vill verkligen ha ett av jobben...:)
Ja, varför har vi kösystem på caféer när vi inte har det på restauranger? I Prag är det så underbart för det existerar liksom inte utan man blir serverad vid bordet. Perfekt!

Tack! Jag är olycklig dock för halva färgen/nyansen tvättades ut efter första tvätten :( Så nu ser jag typ ut som på den bilden här :( Ska köpa ny hårfärg och färga igen i helgen och sedan köpa en färgbomb som man tvättar med en gång i veckan. Hoppas verkligen det håller då :( Aldrig vart med om att det tvättas ur så snabbt. :(
Frida Lundh

2014-12-04 @ 07:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: