En himla massa språk

Hej!
Här på jobbet är det så kul för att alla kommer från så olika delar av världen. Varje dag hör man engelska så klart men även portugisiska (många brasilianare här nu), franska, japanska och tyska. Jag tycker det är roligt med språk och så många olika nationaliteter! Jag tror en arbetsplats mår bäst av att vara så blandad som möjligt (dessutom är det bevisat att det är så) både när det gäller kön, nationaliteter och åldrar!
 
Jag önskar jag hade fått lära mig tjeckiska när jag var liten men min mor pratade ju inte det med mig eller med mina syskon (argh!) och det är ett jävla svårt språk att lära sig som vuxen. Hade gärna fört det vidare till mina eventuella framtida barn. Jag tycker det är fullkomligt vansinnigt att inte lära sitt barn fler språk om man har möjligheten (även om det kan finnas anledningar till att det inte blir så) men att få ett språk gratis är guld värt så superdumt att missa den chansen! Dessutom är det språket en del av ens arv, släkt osv och man känner sig lite utanför det när man inte kan språket.
 
Jättehärligt väder här i Göteborg med solen som lyser som bara den! Var ute på promenad med Simonne på jobbet förut och bara njöt. Vi gick och tittade på kolonilotterna som finns här och satan vad jag vill ha en!! Helt underbara stugor som man skulle kunna bo i hela sommaren ju! Hittade några i Gunnilse (nära till bad är det ju där) och de kostar bara under 300 000!! Det är ju ingenting! En var på 36 kvadrat med ett loft där man kunde sova, så himla fin! Vill ha nu!
 
Åh, solen skiner in genom fönstret och utsikten är så fin från mitt kontor! Om man bortser från parkering utanför så ser man rakt över älven så jag ser faktiskt där jag själv bo härifrån!
 
Imorgon ska jag på aw med mina före detta kollegor från Samhall, ska bli så himla kul!!! Saknar dom jättemycket och har aldrig haft så härliga kollegor med så go stämning som när jag jobbade där. Jag "sörjde" länge efter att jag slutade jobba där...
 
I helgen blir det teater (Spår av Antigone) med Nicolina vilket ska bli väldans trevligt så klart! Och i övrigt lugnt. Nästa vecka ska jag hem till Madde så ska vi planera för vår resa vi ska göra över påsk på Långfredagen! Så himla kul ska det bli!!! Förmodligen blir det London som det ser ut nu.
 
Ett boktips och ett tips på en bok ni inte ska läsa:
Läs: Metro 2033. Handlar om Ryssland efter att världen mer eller mindre gått under efter ett stort världskrig. Allt är radioaktivt och sönderbombat så de överlevande lever nere i tunnelbanesystemet istället. Givetvis är ju livet där nere i mörkret väldigt speciellt och mycket hemskheter lurar i tunnlarna. Den är spännande och mycket välskriven tycker jag! För den som gillar dataspel så finns den även som sådant.
 
Läs inte: Bombay Baby. Handlar om en ung kvinna som jobbar som "dansare" i Indien efter att hon blivit utsatt för gruppvåldtäkter av ett gäng poliser och då rymmer till Bombay för att jobba på en dansbar. Författaren följer henne i hennes vardag och berättar hennes historia. Den här sortens böcker brukar vara ganska lättlästa och möjligen gripande så det brukar gå snabbt att läsa, men inte den här. Jag fullkomligt HATAR författarens sätt att skriva och är tveksam till om jag kommer läsa ut den överhuvudtaget. :( Besviken! Men som tur är har jag massa massa andra böcker hemma som ligger och väntar plus massa nya skräckfilmer :D Jag skulle behöva några veckors semster känner jag, haha!
Bild låndad från google.
 Bild lånad från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: