Blodgivningen som blev kaos

 
 
Hej!
Fullt upp på jobbet och med livet som vanligt. Förra fredagen skulle jag ge blod för första gången, vi har det nämligen så lyxigt att blodbussen kommer till vårt jobb var 3:e månad så nu har man liksom inget att skylla på när man går förbi den varje dag.
 
Det gjorde inte så ont som jag trodde, kändes bra och fick en superfin mugg från Rörstrand och en trisslott för att jag släpade med mig två kollegor också. Men sen gick allt åt skogen!
 
Min arm gjorde så ont så jag knappt kunde röra den överhuvudtaget - ialla fall inte utan att ropa till och grimasera, det gjorde inte bara ont vid hålet i armen utan i hela jäkla underarmen plus att den domnade bort med jämna mellanrum. Tog bort bandaget men det gjorde lika ont ändå. Sen vart jag givetvis snurrig och helt enormt trött och detta höll alltså i sig i princip hela helgen. Fick ställa in mina awesome planer med Madde på lördagen vilket sög som fan och istället ligga och halvdö i sängen. På lördagen hade jag nämligen fortfarande ont, skiiiitont i magen efter järntabletten och dessutom lite var i såret på armen. Värsta upplevelsen på länge och fick mig ju verkligen att tveka om jag vill göra om det. "Dessvärre" har jag 0+ så jag kan ju ge till ALLA människor (men kan bara ta emot av min egen grupp så sämsta man kan ha typ) så jag måste ju typ ge blod då man faktiskt ändå hjälper till att rädda livet på folk. SUCK! Hoppas det går bättre nästa gång annars kommer jag lägga ner.
 
Som tur är ska jag träffa Madde imorgon istället så det blir grymt!! Längtar till London nästa vecka - woho! ska shoppa som en idiot...
 
Nu ska jag äta upp min köttbullemacka och dricka min andra kopp kaffe - mums!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: