Har inte orkat blogga.

Tror inte denna bloggen blir långlivad faktiskt :) Vilket jag iofs visste redan när jag startade den. Jag avskyr egentligen meningslösa bloggar (vilket den här är) där innehållet är typ: "idag jobbade jag, sedan fikade jag med xx och nu är jag hemma och myser i soffan", ok vem bryr sig liksom?
 
Jag hade en rolig blogg en gång i tiden för många år sedan där jag bara skrev provocerande texter om diverse nyheter som hänt i veckan, folk blev alltid arga vilket var väldigt kul men det har jag ingen energi till nu. Tanken var väl att vänner och familj som man kanske inte håller jättemycket kontakt med skulle kunna läsa för att hålla sig uppdaterade men å andra sidan krävs det ju att man skriver då för att det ska vara någon mening....
 
Ska fundera lite och se om jag stänger ner den men kan ju innan dess göra en liten uppdatering på vad mitt liv innehållit det senaste....
 
-Vart på min första aw med jobbet - hysteriskt, skrattade så mycket så tårarna rann och kindmusklerna gjorde ont. Hade så himla, himla roligt! Fått trevliga vänner på jobbet och det är superkul :D
 
-Jobet rullar på väldigt bra, får väldigt fin kritik för mina protokoll och nu sist behövde jag inte ändra en enda grej, och det var ändå ett heldags protokoll! Ni kanske inte fattar grejen men de är fan assvårt att skriva protokoll på engelska när det är en grupp som snackar teknik (bland annat) och om saker man inte är de minsta insatt i, dessutom vill jag gärna göra bra protokoll.
 
-Längtar så oerhört mycket efter flytten som förmodligen blir lite senare i vår men ändå! Ska bli kul!
 
-Köpte nya lakan, beställde vita - fick aprikos-rosa!!!!!!!!! :O Katastrof. Johan påstår att jag beställde fel, jag påstår att företaget gjorde fel. I vanlig ordning orkar vi inte byta och jävlas så att nu har vi två aprikos-rosa vansinneslakan som vi får använda. Hur matchar man?
 
-Planerar en Sverige resa med Johan, vi ska bara åka bil runt om i Sverige vilket kan bli awesome! Planerar även en resa till Ungern senare i höst med två kompisar, kan bli fett om det blir av! :D
 
I övrigt rullar veckorna på, blandas med jobb, öldrickande med vänner och mys med Johan, vi ska för övrigt till ett galleri som verkar awesome på lördag och kolla efter coola tavlor till lägenheten :) Har tyvärr fått någon slags broskkula i min hand på grund av att jag arbetar på kontor - dvs vid en dator och vissa dagar gör det ont så jag får panik, vissa dagar är det okej, försöker använda mina ergonomiska hjälpmedel på kontoret men ja, tror man pajjar kroppen ändå. Å andra sidan blev jag blodgivare idag och fick då veta att mitt blodtryck återigen är normalt! :D Jag har alltid haft PERFEKT blodtryck fram tills den 29 december 2014 då min barnmorska först inte ville ge mig p-piller för att jag hade så högt blodtryck men sen gjorde det ändå...Hon och jag kom fram till att det var all stress jag levde med och hon sa att jag MÅSTE lugna ner mig. Sedan dess har jag ju kommit in i jobbet och därför blivit lugnare och dessutom börjat meditera lite då och då. Huvudsaken är att blodtrycket är bra igen :) Gjorde mig så himla glad! Kände mig verkligen som en kärring som haltar med min jäkla hälsporre (den är tyvärr kvar, vart där i ca 4 månader nu), har en knöl på handen som syns och högt blodtryck liksom! Nu är en grej borta i alla fall.
 
I brist på annat lägger jag ut en bild på mig när jag testade att bära slöja i skolan. Tycker att det kan vara så sjukt snyggt med slöja och tycker själv att jag passade i det ;) Vad säger ni? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin du är!! Passar dig verkligen :)

Svar: Tack! :)
Frida Lundh

2015-02-04 @ 17:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: