Lägenhetsbyte

Hej hej!
Vecka som passerat har varit fullkomligt hysterisk. Haft väldigt mycket på jobbet plus att vi åkte på en 2-dagars konferens i Vänersborg. Det var i och för sig väldigt trevligt men man var minst sagt trött när man kom hem sen! Det var späckat schema under dagen på dag 1 och på kvällen tävlade vi i ett musikquiz och sedan åt vi middag och några av oss stannande uppe och drack lite öl/vin och tjötade. Dagen efter var det dags att starta upp med god hotellfrukost och sedan fullspäckat schema hela dagen igen. 
Vi var på Hotell Hehrne och deras konferensanläggning och det låg så sjukt vackert, precis vid vattnet och så var det en stor park med en damm som konferenscentret låg runt. 
 
I fredags blev det utgång, skulle egentligen bara ta typ 2-3 öl med Naida men sen kom Kajsa och Bradley också så blev att vi var ute mycket längre än planerat. På lördagen träffade jag ÄNTLIGEN Martina som varit och jobbat på en cirkus i Norge hur länge som helst, så det var verkligen kul! 
 
Idag kommer det en man som ska kolla på vår lägenhet för eventuellt byte. Själv har han en tvåa på Linné på 70 (!) kvadratmeter, vilket är gigantiskt med balkong och badkar...HOPPAS!!! Han ska nämligen gå i pension och kommer då att resa mycket och vill därför ha en liten, billig övernattslägenhet med enda kravet att den ligger nära Linné och är billig som sagt. Han kommer ju inte hitta någon lika billig, lika nära Linné som vår, eftersom vi betalar typ noll i hyra. Om det inte blir byte med honom så har vi en annan lägenhet som mer eller mindre är klar för byte om hyresvärdarna godkänner men det kan jag inte berätta mer om nu tyvärr. I alla fall så ligger den också i närheten av där vi bor nu. Jag tror vi kommer att ha flyttat innan december månad faktiskt men den som lever får se. Vi har egentligen inte bråttom så därför kommer vi heller inte bli ledsna om det inte blir av.
 
Idag är det städning varvat med tv-serier på mitt schema. Städar lite, kollar tv-serie, städar lite, kollar mer tv-serie osv. Johan jobbar extra den här helgen så han kommer hem senare idag.
 
Bra tv-serier jag kan tipsa om som jag kollar på nu:
Bra: The Knick Säsong 1, Penny Dreadful Säsong 1, Best Ink Säsong 3, Girls Säsong 3, The Killing Säsong 4, 
Bara för att slöglo: Kardashians Säsong 9, Top Model Säsong 21, Going Tribal Säsong 1 och 2
 
Serier som har uppehåll eller där jag väntar på ny säsong som jag gillar:
Pretty Little Liars (har nog börjat igen, inte hunnit kolla)
- Game of Thrones (April 2015)
- Grimm (oktober)
- Devious Maids (ingen aning om de blir en 3e säsong..)
- Dracula (kommer den börja igen??)
- The Walking Dead (oktober)
- Orange is the new black (2015, hur ska jag orka vänta???)
 
Och bästa serien på länge som blev 2 fantastiska säsonger som jag sett klart: My Mad Fat Diary. Den är vacker, rolig, sorglig och grym - se den!!!
 
Här är en del av omgivningen på konferenscentret. Vi satt mitt i den här dammen på en liten konstgjord ö och hade grupparbete :)
 
 Mitt hotellrum med utsikt...:)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: