Piercing och tatuering

Hej!
Jag har sedan jag fyllde 11-12 ungefär velat pierca mig i näsvingen men aldrig vågat eller fått tummen ur. Som Johan så "snällt" påpekade så är det ju verkligen nu eller aldrig då jag själv känner att man börjar bli för "gammal" för sånt :) Jag är alltså helt seriöst sugen på att pierca mig när nästa lön kommit och tror jag ska passa på nu när jag har ett jobb så de hinner läka så jag kan ta ut den på framtida arbetsintervjuer ;) Jag tänker mig att man för det mesta och på jobb framförallt har en pytteliten diskret "diamant" eller silvrig plupp och på sin fritid kan man vara lite mer snygg och awesome med en ring! Jag är extremt förtjust i piercings både på tjejer och killar och en ring i näsan är enligt mig extremt snyggt och sexigt på båda kön!
 
Enda som fortfarande gör att jag drar mig från att boka tiden är att jag är rädd att få en infektion eller att hela näsan typ ska fuckas upp..? Det är EXTREMT ovanligt att ens råka ut för något sådant om man tvättar och sköter under läkningstiden men ändå, tänk om...? Min näsa är en av de många sakerna jag älskar på mig själv och tycker den är väldigt fin så vill ju inte riskera att paja den...men tror jag bara ska sluta fega och hitta på ursäkter och göra det! Vad tycker ni? Tror samhället ändå är moget för lite piercings även om man arbetar på kontor, vi har exempelvis en hos oss med just piercing i näsan och det ser grymt ut! Man kan ju alltid ta ut den om man inte trivs liksom...
 
När vi ändå snackar piercings så börjar jag ju tänka på tatueringar och det är j också något jag velat länge men är betydligt mer velig kring. Jag vet exakt vad jag ska tatuera i så fall och det är en tatuering som betyder väldigt mycket men jag vet inte om jag är "typen" som kan bära upp en tatuering...Börjar dessutom kännas mer unikt att inte ha en enda tatuering, om man nu är ute efter att vara unik vill säga. Drömplaceringen för min tatuering är på ryggen och då menar jag hela ryggtavlan vilket är en enorm skillnad och jävligt drastiskt...Den tatueringen skulle även passa i mindre skala ovanför rumpan (ingen tramp stamp) eller på benet men jag kan inte bestämma mig. Jag har i alla fall valt tatueringsstudio OM det någonsin kommer att hända och det är Buzzstop 28 här i Göteborg, gärna hos Marika som är heeeelt fantastiskt duktig! Jag skulle vilja komma på en mindre tatuering först dock, kanske någon text (jävligt lame egentligen plus alla har det) eller någon symbol. Vill tatuera kvinnotecknet någonstans men kan inte bestämma mig om det ska vara foten, handleden eller bakom örat. Bakom örat är jag mest sugen på men Johan hatar tatueringar i/på ansikte/huvud. Å andra sidan är de min tatuering och inte hans, haha! Så jäkla svårt det här! Tror det kommer att sluta med en piercing och ingen tatuering faktiskt...
Vad tror ni? OBS ditmålad "plupp" i paint haha!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Kör! Det är ju bara att ta ut om du ångrar dig :)
Plus det är svinsnyggt med piercing i näsan!

Svar: I know!!! Jag vill verkligen! Så det får nog bli så...om jag har råd den här lönen vill säga, köpt ny tv och ska ta in på hotell :/ Men fan, ska nog göra det ja!
Frida Lundh

2014-10-15 @ 10:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: