Mitt jobb

Hej på er!
Den 19 december är det tyvärr sista dagen som jag kommer att jobba som regionsekreterare där jag arbetar nu. Mitt vikariat går ut för att hon som är mammaledig kommer tillbaka. Jag är så glad och tacksam att jag fick chansen att visa vad jag går för på min arbetsplats trots att jag egentligen kanske inte hade precis alla kvalifikationer som de ville. Jag kom snabbt in i jobbet, lärde mig mycket - framför allt om hur olika företag och organisationer fungerar och jag har fått en hel del insikter!! Jag har fått upp ett intresse för att jobba med personal och personalfrågor så börjar kika på lite HR-utbildningar eller liknande men får se om jag verkligen vill börja om som student igen...
 
Förutom allt jag lärt mig och jobbet i sig så är jag så lyckligt lottad med helt SUVERÄNA kollegor! Alla är så sjukt trevliga och roliga och jag kommer verkligen sakna arbetsmiljön. Jag kommer sakna att tjöta med alla, jag kommer sakna mitt awesome kontor där man kan stänga dörren om folk tjötar för mycket ;) och jag kommer sakna att ständigt känna sig uppskattad och välkommen. Tror att så många arbetsplatser hade kunnat lära sig mycket av vårt sätt att jobba faktiskt.
 
Min chef är dessutom så jäkla skärpt, hen ser alla anställda och lyssnar alltid till allas åsikter och synpunkter och kör aldrig över någon. Hen ser också till att hjälpa alla som behöver stöd och är mån om att alla har det bra. Samtidigt så är chefen väldigt duktig på att styra och leda organisationen framåt, att ta svåra beslut och bara rocka järnet i största allmänhet!
 
Tomt kommer det som sagt att bli efter att jag inte kommer jobba här mer men jag tror att kontakten kommer att hållas ändå. Jag tänker i alla fall aldrig jobba på ett ställe där kollegorna eller cheferna är elaka eller på något sätt inte trevliga att vara runt. Jag gjorde det i 3 år och inser först nu hur mycket det tar på en psykiskt att aldrig bli uppskattad, att aldrig känna att måndagar kan vara roliga, oroa sig över självklarheter, behöva försvara kollegor (som sedan hugger en i ryggen) och ständigt bevittna eller utsättas för elaka kommentarer. Aldrig mer en sådan arbetsplats igen! Någonsin! Man spenderar så enormt mycket tid på sitt arbete, trivs man inte går ju fan halva livet rakt åt helvete, helt i onödan. Passa på att utbilda er, skapa kontakter och jobba för att hamna på en arbetsplats som ni trivs på! Även om det bara är ett vikariat som tyvärr tar slut.

Meddelande till mig (efter en artikel jag gjorde) på mailen från säljchefen idag till exempel. Så små saker som ett sådant mail gör att man blir så himla glad så man sitter för sig själv med ett stort leende, det är inte svårare än så:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: