Filmtips och andra tips

Hej hej!
Haft bloggtorka ett tag och faktiskt haft massa kul för mig hela helgen så inte orkat skriva, fullt ös med party och annat!
 
Något jag gjorde i helgen var att käka på Taverna averna på Tredje Långgatan http://www.tavernaaverna.se/ som är ganska nytt tillsammans med Made in China och Taco och Tequila. Ska testa alla. Nå i alla fall, en kort recension av Taverna Averna då:
Miljö: Snyggt som bara den, cool inredning. Lite väl hög ljudnivå dock, det ekar men man slutade tänka på det efter ett tag. Musiken passade tyvärr inte in ALLS. Lite för mycket "jag-tror-jag-är-märkvärdig-för-att-jag-äter-här-och-bär-hatt-rött-läppstift-och-hipster-kläder" ´människor på plats men man slutade tänka på det med och sen kom det mer normalt folk.
Personal: Vissa var väldigt bra vissa lite mindre men överlag service minded.
Maten: Vi åt en tallrik med kallskuret till förrätt, den var god och mycket olika skinkor och salami, till det fick man bröd och olivolja som var gott men inte så man trillade av stolen, Iva åt en kummel med fänkål och potatis (och massa annat) och jag åt en spaghetti med salsiccia och peccorino (och massa annat) tyvärr var vi lite missnöjda för det var salt som in i satan. Jag älskar salt men det var för mycket. När vi påpekade det för servitören möttes vi av ett "jaha ja" och ingen ursäkt eller kompensation - dåligt.
Priser: För dyrt för det man får men maten är ändå inte asdyr. Fast vinet var asdyrt :( Drinkarna normalpris.
Inget större behov av att gå dit igen men kul att ha varit där! Nästa gång får de bli någon av de andra nya krogarna.
 
När jag kom hem efter restaurangbesöket så kollade jag på Mig äger ingenmed Mikael Persbrandt i huvudrollen. De som känner mig någorlunda vet att han tillsammans med Nicholas Cage är mina absolut HAT-skådisar. De har simmiga, hemska fiskögon, spelar över (iaf Persbrandt) och är sjukt obehagliga. MEN den här filmen var så sjukt jävla bra och han spelade för en gångs skull inte över. Okej, han spelar en alkad pappa så inte så svår roll för honom men han spelade väldigt trovärdigt och bra under hela filmen. Jag grät som en galning och blev väldigt berörd av den här filmen så kan absolut rekommendera den! Flickan (både den som spelar henne som liten och som tonåring) var fantastiskt bra skådisar med!
 
Igår lagade jag en god älgskavsgryta och det blir dagens sista tips. Älgskav, kantareller (eller trattkantareller som jag hellre tar), lingon, grädde, lök och diverse kryddor. MUMS!!!!! Ska ätas med potatis och svartvinbärsgelé tycker jag.
 
För övrigt verkar de bli en flytt på gång i alla fall. Jösses vad vi velar men vi har ändrat oss igen så kör nog på detta, om vi blir godkända osv. Berättar mer längre fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: