På resande fot

Hej!
Jag har varit bortrest ett tag nu så inte hunnit eller velat skriva något.
 
I vilket fall, först blev vi hämtade av Roy och Ellen och skjutsade till Onsala där deras sommarstuga ligger. Det är helt perfekt för de har en superfin trädgård med skogen precis intill men är man mer sugen på hav så behöver man bara gå 5 minuter så är man precis vid havet där det givetvis är hur fint som helst!
 
Johan skulle hjälpa Roy att dränera huset så medan männen arbetade satt jag och Ellen i varsinn solstol och tjötatede :) På kvällen badade vi i havet vilket var helt magiskt, så himla skönt! Under dagen visade termometern 36 grader på verandan så det behövdes ett svalkande dopp! Jag lyckades givetvis simma in i den enda brännmaneten som fanns men allt var så underbart så det gjorde inget :) Sedan åt vi grillad kalkon och korv vilket var supergott! Givetvis med Roys kända aioli som ingen hittills har överträffat.
Dagen efter skulle Ellen till Lund så jag skjutsade henne till bussen körde sedan tillbaka ensam vilket var första gången i mitt liv!! Jag har haft en enorm fobi för att köra ensam sedan jag tog mitt körkort för två och ett halvt år sedan så det var en sådan stor grej för mig att äntligen göra det! Var supernervös innan, på gränsen till panikslagen men sedan ville jag bara köra och köra, timme efter timme för det var så kul!! 
Roy och Johan jobbade iaf på under dagen och sedan gick vi och badade igen. Efter badet så tog vi deras båt och åkte ut på havet för att fiska, så himla mysigt! Det brukar vara massa sälar där men när vi åkte ut var de givetvis iväg och jagade så såg inga den här gången :( Vi drack varsinn öl, åt västkustchips och bara njöt av att guppa runt på vågorna. Sedan åkte vi till stugan igen och grillade halloumi vilket är typ det bästa jag vet! 
 
Efter en helt underbar vistelse hos syrran med fyra goa katter som jag givetvis passade på att gosa ihjäl mig med så åkte vi vidare till Båstad för att hälsa på Johans föräldrar och bror som också kom på besök. Även där finns ju fyra gulliga katter så jag har ju varit mer än nöjd såklart :D Hemma hos svärföräldrarna så badade vi i deras pool och grillade fläskfilé och revben första kvällen, så himla mysigt och trevligt! Dagen efter så lånade jag och Johan bilen och åkte en liten runda till Båstad och till Boarp och sedan åt vi supergod ryggbiff med även Johans bror Daniel som sällskap. Kollade på matchen också och vilket skämt det var! Brasilien har ju verkligen skämt ut sig för en lång tid framöver...
 
Nu är vi hemma igen och efter en dryg vecka och jag sitter och söker jobb. Har massa att ta igen...Ikväll blir det middag hos Iva och det är bara en vecka kvar av Johans semester så vi ska försöka göra mysiga saker under veckan och äntligen ha lite egentid också :) Tråkigt att vara hemma igen men samtidigt skönt, så är det ju alltid. Och som sagt ska det bli mysigt att åka på utflykter och annat bara jag och Johan! <3
 
Nu kommer en kavalkad av bilder:
Lite odlingar i Onsala.
 
 Lite av trädgården där vi satt och slappade i solen...
 
 Andra sidan av huset och trädgården...
 
 Johan och Roy gräver för dräneringen av huset...
 
 I full gång..
 
 Älskade goa Vasse var helt slut i värmen! <3
 
Sov som ett litet barn :)
 
 Bosse hittade ett annat sätt att sova...
 
Johan vägrade som vanligt vara med på bild så fick klippa bort honom. Här göttar vi oss i alla fall i poolen hos hans föräldrar!


Kommentarer
Postat av: Marti

Lyxliraren har slagit till!

Svar: Haha! Jajamensan :D
Frida Lundh

2014-07-16 @ 22:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: