Blandade känslor

Hej!
Senaste dagarna har varit både underbara med sol och bad med vänner men samtidigt väldigt fyllda med stress och panikkänslor då A-kassan bestämt sig för att ge mig en riktig tuff match. Det senaste påhittet när äntligen alla blanketter är inskickade rätt, är att en av blanketterna är en kopia påstår de. Till saken hör att just den blanketten var HELT handksriven med blått bläck av min före detta arbetsgivare så det är ju fullkomligt absurt att de ens påstår en sådan vansinnig sak!! Jag ringde och försökte reda ut detta då lovade handläggaren att jag skulle få ett meddelande om detta samma dag, vilket jag givetvis inte fick. Då ringde jag igen på eftermiddagen, den handläggaren "råkade" klicka mig och när jag då genast lyfte luren för att ringa upp igen var klockan 15:04 och telefontiden stänger 15:00. Under kvällen gick det heller inte att logga in på Mina sidor för att se om något meddelande kommit. Med andra ord måste jag ringa kl 9.00 idag när de öppnar och fråga vad det är som pågår. Det känns som de medvetet försöker se till att man inte ska få ut sin försäkring som man faktiskt betalat för!!! Imorse hade jag fortfarande inte fått något meddelande för övrigt. Jag har aldrig fått slita så mycket för något jag har rätt till. Man känner sig så maktlös också. Om de på A-kassan vill påstå att det är en kopia så är det inte mycket jag kan göra åt det förutom att ställa till med kaos. Jag fråga kvinnan i telefonen igår om hur jag ska betala min hyra, det undvek hon att svara på.
 
Nåja, det är bara att fortsätta kämpa på med det och så får jag se vad de säger idag när jag ringer. Som jag skrev innan så har det varit helt underbara dagar med sol och massa bad och jag har bara njutit av att vara ute och ha det skönt. Imorgon kommer något väldigt trevligt att hända! Ska nämligen bli bjuden till Varberg av min kära mor och dessutom överraskade hon med att vi ska övernatta också! Vet ännu inte vart vi ska övernatta eller vad hon har för planer men Varberg är ett av mina favoritställen på jorden så vet att det kommer bli underbart oavsett! Så himla glad för att få komma bort lite och tänka på annat och jag har verkligen världens bästa morsa! <3 
 
På lördag har jag och Johan hundra ärenden, bland annat köpa födelsedagspresent till mig haha! Jag vet redan vad jag ska få, bad om något praktiskt i år och ska därför få en ny kudde vilket jag tjatat om i flera månader. Vi ska även köpa vår klockrena bröllopspresent till Helena och Cliff och sedan ska vi ut och äta och dricka lite gott någonstans för att mini-fira min födelsedag. Ska bli supermysigt! På söndag blir det födelsedagsfest med hela familjen hemma hos Iva. Ser fram mot det!
 
Igår med Cicci på Saltholmen!
 
Förra sommaren (tror jag) med Ronja på Hovås eller Askimsbadet, kommer inte ihåg :D Jag älskar att bada i vart fall! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: