Barnfria platser?

Debatten går varm kring barnfria flyg, hotell, caféer osv osv. Jag orkar knappt uttala mig men känner ändå att jag vill göra ett litet inlägg, sen får det fan räcka med inlägg om barn på ett tag!
 
Att det finns barnfria hotell eller caféer ser jag inte som ett problem - precis som det finns hotell anpassade för barn kan det väl finnas hotell med 18-års gräns tänker jag. Barnfria flyg vet jag inte om jag tycker är en bra idé men endast för att det inte bara är barn som stör utan även fulla människor och allmänt gapiga människor - lösningen får väl bli som på tåg - tyst avdelning eller tyst flyg? Så kan alla som vill ha lugn och ro boka dessa.
 
Jag hatar ouppfostrade gapiga barn men jag avskyr deras slappa föräldrar mer. Det här snacket som alla föräldrar med gapiga barn kör nu "ni vet faktiskt inte om ungen är ouppfostrad, varför den skriker eller om föräldern försökt tysta barnet" det håller liksom inte. Jag har så många gånger sett en unge gå från att vara tyst till att börja gapa, skrika och gnälla där föräldern inte gjort någonting och vet ni vad? Jag skiter i om du är trött. Jag har åtskilliga gånger sett barn riva ner saker och välta grejer på caféer, bibliotek och andra offentliga platser där föräldrarna vart så upptagna av sitt samtal så de skiter fullständigt i att säga åt ungen. Jag har haft en hemsk unge som drog i mitt hår på bussen och när jag sa till blev morsan sur och sa ändå inte åt ungen. I sådana fall så handlar det inte om att föräldern försökt, de handlar om slappa hippie-föräldrar som tycker att deras unga är faaantaaaastiska.
Newsflash: INGEN ANNAN TYCKER DET. BARA DU.
 
Om ungen gapar varje gång man går på café - gör något annat då och gå på café när du inte har barnet med dig?
 
Som tur är finns det massa barn som kan bete sig men även massa föräldrar som kan säga åt sina barn och faktiskt prata med dem, sen har vi ju föräldrarna som hellre kollar Facebook på mobilen än att se vad barnet gör.
 
Alla som är emot barnfria platser säger att det inte är en mänsklig rättighet att slippa barn på vissa ställen, i så fall vänder jag på det och säger att det inte är en mänsklig rättighet att fika med ditt barn.
 
P.s Ni blir inte diskriminerade för att ett fåtal caféer eller hotell väljer att vara barnfria! Barnen blir definitivt inte det då de inte är en utsatt minoritet, de vet dessutom inte om att det ens finns caféer de inte är välkomna på. Dessutom är det barn precis överallt. Caféer, restauranger, butiker, parker, tåg etc etc. De är liksom inte portförbjudna i hela Sverige som ni får det att låta som. Vill ni föräldrar aldrig kunna gå nånstans som inte är krogen för att få lite lugn och ro och slippa barn???? D.s
 
P.s 2 Jag skulle även uppskatta om världens befolkning kan sluta att bli förskräckta och förfasa sig när man säger att man faktiskt kanske inte vill skaffa barn - någonsin. Det är ett val man kan göra och leva lyckligt ändå. Jag fattar att det är den största lyckan att få ett barn OM det var önskat, men vi barnlösa kan vara helt sjukt lyckliga ändå - vi har dessutom inte möjligheten att jämföra. Alla vill inte ha barn, alla vill inte bli påprackade barn, deal with it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: