50 frågor - igen

(Dessa svarade jag på igår 9/12)

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
 - Det vägrar jag skriva här då namnet börjar bli populärare och jag redan har en person jag inte tycker om vars barnbarn heter det så vill inte få fler!

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? - Kärlek utan sex såklart.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? - Horns. Sjukt knepig film som ändå var bra fast slutet var typiskt amerikanskt, lamt och efterblivet.

4. Har du bra självförtroende? - När det gäller mitt utseende - nej. När det gäller jobb och vad jag är bra på - OH JA. När det gäller i sociala sammahang - mitt emellan.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? - Sitta i Prag på våren med en kall öl och en cig i näven!

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? - Resa till mina topp 3, köpa min julklapp till julklappsspelet och måla mina naglar.

7. Beskriv ditt drömutseende.. - Typ som jag såg ut när jag var 19-20 -det är mitt drömutseende :D ;)

8. Skriv namnet på någon du ser upp till -  Somaly Mam http://sv.wikipedia.org/wiki/Somaly_Mam

9. Någon du har kysst - Ingen kändis eller så men ja, både män och kvinnor

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Ja.

11. Den du senast sov över hos - Räknas hotell? Isåfall Stadshotellet i Karlstad annars är det nog hos min syster och hennes man i Onsala.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? - Kajsa Kullander.

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? - Sjukt nöjd, fast ser väldigt ung ut.

14. Vad väljer du, godis eller chips? - Chips - alltid.

15. Pinsammaste minnet från skoltiden? - När jag hälsade på i Nicolinas skola och fick mens som hamna över HELA stolen mitt i hennes klassrum framför hennes klass. Annars är en höjdare när jag hade skickat ett alla hjärtans dag kort till en kille i klassen jag var kär i och sedan ångrade mig pga pinsamt och givetvis blev hånad.

16. Hur uppvaktar man dig? - Blivit uppvaktad på ett bra sätt en endaste gång i mitt liv och det var av Johan. Jag brukar inte gilla romantiskt dravel men den gången blev jag helt lycklig. Han kom och hämtade mig med bil vid in lägenhet i Båstad, det regnade så han hade köpt ett paraply till mig och en bukett med blommor. Sedan körde vi till Ängelholm, tog en öl på en krog sedan åt vi fin middag på en fin restaurang där (egentligen så inte oss :D ) och sedan åkte vi hem till honom. Hemma hos honom hade min magknip som jag haft hela dagen pga massa jävla problem med min mage på den tiden ballat ur fullständigt så medan jag låg och kved i hans säng åkte han och köpte blåbärssoppa och A-fil :) Åh, blir alldeles varm och glad bara jag tänker på den dagen! Samtidigt var vi sjukt bekväma med varandra (det var 3e gången vi träffades) så bland annat tog Johan en av sina ormar och stoppade innanför min klänning (!) när jag låg på mage och hade ont haha! Snacka om paniken när jag fattade vad det var som kröp runt mot min kropp hahahhaha! Älskar att vansinnet och känslan av att kunna vara sig själv fanns redan då :D Jösses vad kär jag var i honom redan då. Blev för övrigt kär i honom andra gången vi träffades, första var jag så sanslöst full så då vet jag inte :D

17. Har du rykten efter dig? - Säkert. Särskilt bland gamla knepiga kretsar i Frölunda som jag brukade hänga med. USCH.

18. Din absolut sämsta egenskap? - Blir lätt irriterad och biter och river på mina stackars nagelband.

19. Din bästa egenskap? - Omhändertagande och driven (och generös vill jag gärna tro)

20. En låt du är beroende av? - Hmm..ingen just nu, det går i vågor. Den senaste jag var beroende av var "Happy" med Pharell Williams. Möjligtvis "Jubel" med Klingande...

21. Vad stod det i ditt senaste sms? - "Och ännu äckligare att det är sant. Åh vad äckligt!"

22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? - Johan

23. Kan man vara vän med sitt ex? - Nej. Varför i hela friden ska man ens vara det?

24. Har du kysst en kompis? - Ja.

25. Hur ofta dricker du alkohol? - Varje vecka.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? - Att det är synd om det är ett problem för dom. I övrigt bryr jag mig inte.

27. Vad hatar du? - Anti-feminister, djurplågare, rasister, tidsoptimister, föräldrar med "fri barnuppfostran" och mycket, mycket mer.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Klart jag hade om jag och Johan hade behövt på grund av jobb eller nåt men helst inte, nej.

29. Vad handlade din senaste dröm om? - Den är för hemsk för att skriva här men den handlade om döden.

30. Vad väger du? - Ingen aning. För mycket enligt många. Kollar inte vågen längre.

31. Hur lång är du? - 163

32. Vilken är den bästa svenska filmen? - Tillsammans, Lilja 4-ever, Mig äger ingen och Fucking Åmål.

33. De bästa svenska skådespelarna? - Michael Nyqvist, Naomi Rapace

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? - Harry Potter

35. Ditt humör för tillfället?- Irriterad på grund av huvudvärk, pissnödig och det slutar inte klia på min armbåge

36. En vacker person? - Min mamma

37. Har du instagram? - Ja

38. Vem kramade du senast? - Johan

39. Vem träffade du senast? - ett gäng kollegor här på kontoret som jag fikade med

40. När slog du dig senast? - Igår :( Slog min hand i bordet

41. Någon du vill träffa? - Groucho Marx men han är ju död så säger väl Somaly Mam då.

42. När grät du senast? - I helgen tror jag, till någon film eller serie.

43. Sminkar du dig varje dag? - Nej men nästan

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Tycker knappt jag är lik någon men mamma kanske?

47. En artist du inte gillar? - Justin Bieber, Lars Winnerbäck, Håkan Hellström (kunde inte välja mellan dessa tre, usch)

48. En artist du gillar? - Christina Aguilera

49. Vad är det bästa som hänt dig? - Att jag träffade Johan

50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Egen företagare

 En fantastisk bild på mig och Johan i början när vi var alldeles nykära :D Den togs på vårt favoritställe Fonden i Båstad som tyvärr inte finns kvar. :( Där har man haft många roliga kvällar! Och fan vad rock n' roll vi var på den tiden!! <3 I alla fall Johan! :) Saknar hans läpp-piercing ibland....
 Mitt drömutseende, jag 18-19 år gammal. :) #narcissist


Kommentarer
Postat av: Iva Åberg

Tycker du att jag är vacker? Är du från vettet? Haha!

Svar: Klart jag tycker!!! Är du från vettet? :)
Frida Lundh

2014-12-10 @ 21:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: