Jidder

Hej hej!
 
Tillbaka på jobbet efter en trevlig helg. Träffade Jennifer på lördagen och lunchade och käka glass ute vid Storan efteråt, mysigt! Ses ju så sällan så alltid kul när man hinner ses även om det inte blir så länge.
 
Efter det mötte jag Kajsa och vi gick till Rockbarens uteservering och hade en minst sagt hysterisk kväll där. Senare på kvällen mötte vi upp Bradley och gick hem och efterfestade med Johan, sjukt roligt!
 
Söndagen spenderades med mor och far då farsan fyllt år så vi gick och åt på La Gondola. Okej, maten var svingod men satan vilka priser för lite pasta eller pizza! :O Nåja, trevligt var det i alla fall. Sedan fick jag en fantastisk present av min mamma men kan inte avslöja det än då mina syskon ska få en likadan. Otroligt kul i alla fall!
 
Johan har tagit semester den här veckan och jag är SÅ avundsjuk. Skulle mer än gärna vara ledig tillsammans med honom :) Han fyller dessutom år på onsdag så då ska han få mina riktigt grymma presenter och så ska vi käka något gott så klart.
 
Den här veckan är i övrigt rätt lugn, ska ut och promenera/fika med Martina imorgon en liten sväng, onsdag är Johans födelsedag som sagt, torsdag ska jag och morsan på bio och sedan är inget mer inplanerat! Gillar att göra saker under veckodagarna men samtidigt skönt att det inte är för hetsigt schema. I helgen kanske jag och Johan ska på bio, hade vart mysigt och det var ett tag sen. Återstår att se om det går någonting bra dock...
 
Appropå grejer att titta på så måste jag rekommendera två serier som vanligt!
 
1. Unbreakable Kimmy Schmidt
Underbart rolig och lättsam humorserie av Tina Fey (som ju är grym så klart) som är lagom knäpp, söt och kul! :D Det är lite galen och flipad humor så det passar mig alldeles utmärkt!
Läs mer här
Bilden lånad från google.
2. Downton Abbey
Alltså, jag vet att jag är hundra år efter men trodde alltid att jag inte gillar engelska serier om gamla tider, nu fick jag för mig att titta i alla fall och OJ så fel jag hade! Jag ÄLSKAR den här serien helt galet mycket! Vackra miljöer, magiskt fina kläder, lagom mycket intriger, lite mord, mycket kärlek, spännande men inte så man är hysterisk, har fällt lite tårar men inte för mycket, ja - den är helt enkelt sådär mysig som brittiska serier endast kan vara. Dessutom är skådisarna fenomenala som det brukar vara i filmer och serier från England!
Läs mer här
 Har ni någon serie att tipsa om? Den får gärna finnas på Netflix mne ja - jag vet att utbudet suger bakdel.


Kommentarer
Postat av: Cicci

orphan black! Se första avsnittet så kommer du förstå ;)

Svar: Sett 3-4 avsnitt och tycker den är sjukt dålig så lagt ner den dessvärre.
Frida Lundh

2015-04-13 @ 16:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: