Fantastiska dagar i Varberg

Hej!
Min älskade mor bjöd på resa och hotell i Varberg som födelsedagspresent ju och det var fantastiskt som vanligt! Varberg är ett av mina favoritställen i Sverige (på jorden) och jag mår alltid så bra när jag är där. Deras underbara badstränder, strandpromenaden och den mysiga lilla staden (minus alla raggare då...)
 
Vi tog in på hotell Gästis där Leninbadet även finns som vi inte testade på nu eftersom vi badade massa, massa i havet istället. Hotellet var väldigt annorlunda på ett mycket positivt sätt och det stora pluset var att de hade en röksalong med sköna fåtöljer där man fick röka inomhus :D Det gillar ju en inbiten rökare som jag haha! Kvällsbuffén var helt okej och frukosten likaså. Vi måste åka dit i höst eller vinter och testa deras omtalade bad som är en exakt kopia av Lenins favoritbad i Ryssland då det begav sig...
 
I alla fall spenderades dagarna med sol, bad, mat och dryck och ett fantastiskt lugn och frisk luft. Kändes riktigt hemskt att komma tillbaka till Göteborg där det med en gång kändes stressigt och det luktade skit som vanligt. :(
 
Igår kom jag hem och hade då en hejdundrande utekväll med Cicci, Johan, Pelle och Kai, det var roligt men man var lite trött idag hehe. Idag spöregnar det men jag och Johan han gå en lååååååååång promenad i stan och sitta på Storans uteservering. Nu skulle vi egentligen gått ut igen och ätit och druckit öl men känns föga lockande...
 
A-kassan går för övrigt åt skogen fortfarande. De har nu gjort bort sig två gånger till och det är bara så urbota jävla dumt så jag orkar inte ens återberätta det. Nya tag på måndag och hålla tummarna för att jag blir beviljad min rättmätiga försäkring i veckan. Skit.
 
Vacker utsikt från fästningen.
 
 Vackra kallbadhuset i Varberg.
 
 En del av röksalongen :)
 
 Utsikt från fästningens café.
 Suddig bild från kvällspromenaden
 Sola!
 Lilla Apelviken
 Mer sol!
 
 


Kommentarer
Postat av: Bella

Härligt
:)

2014-07-27 @ 00:03:49
URL: http://rememberthiis.blogg.se
Postat av: Frida

Ja, väldigt! :)

2014-07-27 @ 12:31:40
Postat av: Marti (in da house 2014)

Fina bilder!

2014-07-31 @ 21:46:51
Postat av: Marti (in da house 2014)

Fina bilder!

Svar: Tack gölliga du!
Frida Lundh

2014-07-31 @ 21:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: